FYSISK TRÆNING


 

 

 

ryghold1
« 1 of 8 »


Gruppe træning

motionhold

Holdtræning

  • Motionshold
  • Balancehold
  • Hypermobilitet
  • Børnhold
  • Ryghold
  • Knæhold
  • Nakke-skulderhold
  • Ryg-bækkenhold

 Forebyggende træning

I vores dagligdag møder vi mange risikofaktorer så som hårdt underlag, trapper, fortovskanter, hårde sko, hyperpronation (platfodet) og høj kropsvægt, som kan være med til at forøge belastningen på kroppen.

Der er rigtig mange idrætsudøvere som har problemer med ankelforstuvninger, springer/løber knæ, akillesseneproblemer, skulder, knæ og ryg smerter.

Smerterne skyldes oftest, at man har fejlbelastet leddet eller har forstuvet leddet gentagende gange og derfor har delvist ødelagt ledbånd og ledkapslen. Selvom der ikke er smerter i leddet til dagligt, så er risikoen for, at man igen skader netop det område, stor.

Hvorfor bør du lave forebyggende træning?
knæhold

Forebyggende træning kan være en rigtig god hjælp til at nedsætte risikoen for en ny skade. Træningen omfatter tiltag, som sikrer, at kroppen bedre kan modstå de forskellige typer af stres og belastninger, som du udsætter den for dagligt.

Træningen kan eksempelvis være specifikke styrke-, kredsløbs-, fleksibilitets-, koordinations- og muskeludholdenhedsøvelser, som kan være med til at styrke og stabilisere omkring leddet og nedsætte skadesrisikoen.

Forebyggende træning kan også være at øge styrken, udholdenheden og stabiliteten omkring kropsstammen (bækkenbund, mave og ryg). En stærk og stabil kropsstamme øger funktion, koordination og kroppens kontrol af alle andre led i kroppen, og nedsætter risikoen for både akutte og kroniske

Forebyggende træning – Maiken Foght Schütt


Personlig træning

DSCN1616

Tilpasset træning

Tilpasset Idræt og Bevægelse (TIB) er idræt og bevægelsesaktiviteter, der er tilrettelagt, så mennesker med nedsat funktionsevne kan deltage sammen med andre.

TIB dækker et bredt spektrum, fra medicinske træningsaktiviteter over specialpædagogiske bevægelsesaktiviteter til disciplinopdelte idrætstilbud for mennesker med nedsat funktionsevne. Formålet med aktiviteterne er, at man opnår det bedste, man kan, ud fra de forudsætninger man har, i forhold til fitness, generelle bevægelsesfærdigheder og særlige idrætslige færdigheder, samt at man opretholder en aktiv, sund livsstil hele livet.

nakke-skulder hold

Tilpasset fysisk aktivitet bruges også sammen med ikke-handicappede, for eksempel med ældre, med mennesker der har kroniske degenerative sygdomme, med skadede spillere, eller med personer med behov for disse ændringer og tilpasninger baseret på egen fysiske og psykiske tilstand.


MASSAGE
BANDAGE
KINESIO TAPING
IDRÆTSSKADER

bookingnu